Het maakt niet uit in wat voor soort bedrijf je je bevindt, sommige klanten die niet betalen komen veel voor. Je hebt facturen gestuurd die genegeerd worden, telefoontjes gepleegd die nooit beantwoord worden en je raakt gefrustreerd. Als je dit allemaal eigenaardig in de oren klinkt, dan wordt het tijd voor een bezoek aan een deurwaarderskantoor of een incassobureau. Wanneer klanten weigeren facturen te betalen, heeft dit een gevaarlijk effect op uw bedrijf, vooral in deze recente economische neergang. Dus laat je klant je bedrijf niet tot zinken brengen. De tijd om je geld terug te krijgen is gekomen. Een deurwaarder of incassobureau kan je hierbij helpen.
Aanwijzingen dat je een gerechtsdeurwaarder moet inhuren
Je vraagt je misschien af wanneer het juiste moment is om naar een deurwaarder te gaan als je klant weigert te betalen. Hier zijn enkele aanwijzingen dat het tijd is om een gerechtsdeurwaarder in te schakelen – De klant heeft een geschiedenis van niet financieel verantwoordelijk te zijn. De klant ontkent ooit je bedrijf te hebben betutteld. De klant weigert te betalen bij de eerste poging om de schuld te innen. De klant klaagt dat je product of dienst slecht is als excuus om de schuld niet te betalen. Deze aanwijzingen bewijzen dus dat het tijd is om een deurwaarder in te schakelen.
Voordelen van het gebruik van een incassobureau
Het inschakelen van een incassobureau heeft verschillende voordelen, zeker als je je in een situatie bevindt waarin de klant niet bereikbaar is. Allereerst helpt een incassobureau je met het lokaliseren van de debiteur, mits je de juiste klantgegevens doorgeeft. De meeste incassobureaus ontvangen in eerste instantie geen betaling voor hun dienstverlening. Zij ontvangen een percentage van elk bedrag dat zij van je debiteur verhalen. Het meest opvallende voordeel is dat je een gerust hart kunt hebben en je kunt concentreren op je bedrijf, wetende dat een bureau het incasso-aspect van je bedrijf voor zijn rekening neemt.